Beginpagina    Persberichten    Andere organisaties    10/10/2011 In 2011 beginnen Gentse Feestendebatten een dag vroeger.
| auteurs: Persbericht  | | thema: gentse feesten , GGO’s  |

10/10/2011 In 2011 beginnen Gentse Feestendebatten een dag vroeger.

de debatten beginnen dus op zaterdag 16 juli.

- gepubliceerd op 10 juli 2011

Theater Minnemeers.(Minnemeers 8, 9000 Gent) Deuren open: 13u. Debat: 14u-18u. Gratis inkom. Drankbar aanwezig.
“Revolte in een aardappelveld in Wetteren”
(Over genetisch gewijzigde organismen, agro-industrie en mondiale voedselproductie; biotechnologie en biodiversiteit, onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek, monopolies en patenten; burgerlijke ongehoorzaamheid en bendevorming)

met MARC VAN MONTAGU (grondlegger plantenbiotechnologie; Prof. dr. emeritus UGent); GEERT ANGENON (hoofddocent plantengenetica VUBrussel; woordvoerder actie Save Our Science); JOHAN BRAECKMAN (hoofddocent wijsbegeerte UGent, bijzonder hoogleraar Universiteit Amsterdam, oprichter De Maakbare Mens); MARLEEN TEMMERMAN (Gewoon hoogleraar verloskunde UGent, hoofd afdeling verloskunde UZ Gent; senator SP.A); JOHAN DEVREESE (bioboer en voorzitter BioForum Vlaanderen); AN DE BISSCHOP (directeur DEMOS, kenniscentrum voor participatie en democratie); DIRK PEETERS (Vlaams parlementslid Groen!); SIGRID STERCKX (Professor Ethiek, Vakgroep Wijsbegeerte & Moraalwetenschappen, UGent; lid van het Belgisch Raadgevend Comité voor Bio-ethiek); ERIC CORIJN (Cultuurfilosoof, socioloog en professor sociale en culturele geografie VUB); JOHAN D’HULSTER (bioboer); FRANCOIS HUYGHE (Ir.; Adviseur Akkerbouw op de Studiedienst van de Boerenbond); DRIES LESAGE (Prof. dr. politicologie Vakgroep Politieke Wetenschappen UGent vakgebied mondialisering en global governance); JORIS HEYLEN (bio-ingenieur land-& bosbeheer; activist bij o.a. Friends of the Earth, Greenpeace, Field Liberation Movement; werkt rond landbouw bij Friends of the Earth Vlaanderen & Brussel, van 2003 tot 2006 Belgisch voorzitter internationale associatie van studenten landbouw en aanverwante wetenschappen); ETIENNE VERMEERSCH (moraalfilosoof em. UGent; winnaar tweejaarlijkse Prijs van het Humanisme 2011; auteur van o.a. “De ogen van de Panda”); CHRIS KESTELOOT (Gewoon Hoogleraar Afdeling Geografie Faculteit Wetenschappen; KULeuven); STEVEN DESANGHERE (betrokken burger en activist Field Liberation Movement)

Van 16u30 tot 16u45: BRUNO DENECKERE IN CONCERT Performance door DIDI DE PARIS
volledig programma

Coördinator en moderator: Eric Goeman, voorzitter Democratie 2000 en woordvoerder Attac Vlaanderen.

« November 2017 »