Beginpagina    Actueel !    Campagnes    Petitie reizigerssolidariteit met stakingen
| thema: openbare diensten , vakbonden  |

Petitie reizigerssolidariteit met stakingen

> vzw ’t Uilekot - gepubliceerd op 30 december 2011

We zijn een petitie begonnen van reizigers die solidair zijn met stakingen. Bedoeling is wat tegengewicht te geven tegen de verzuurde reacties van veel mensen én er een tijdje mee door te gaan, zodat we bij een volgende actie iets de wereld kunnen inzenden. De korte tekst is de volgende:

Ondergetekenden stellen vast dat het regeerakkoord voorziet in inleveringen voor de gewone bevolking en tegelijkertijd de rijksten grotendeels buiten schot laat. Wij zijn voor een samenleving waarin de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Niet alleen de werknemers van de openbare diensten worden getroffen, ook de diensten zelf. Bij het spoor zélf staan er voor méér dan 250 miljoen inleveringen op het programma. Graag willen wij onze mede-burgers er ook aan herinneren dat staken een mensenrecht is. Wij wensen alle werknemers succes in het verdedigen van hun rechten en voelen ons solidair met iedereen die tot actie overgaat.

Te bezoeken: Teken de petitie

vzw ’t Uilekot groenlaan 39 9550 Herzele 053/626436 0496/718472 http://www.uilekot.org 001-0597918-86