Beginpagina    Persberichten    Attac Internationaal    Solidariteit met het Tunesische volk
| auteurs: Persbericht  | | thema: afrika , democratie  |

Solidariteit met het Tunesische volk

> 28/07/2013 ATTAC-CADTM-Marokko - gepubliceerd op 11 augustus 2013

Rabat, 28 juli 2013 De moord op Brahmi, lid van de grondwetgevende vergadering, algemeen coördinator van de Volksbeweging en lid van het secretariaat van het Volksfront voor de verwezenlijking van de revolutie in Tunesië is een duidelijk teken in die richting.

ATTAC Marokko klaagt deze terroristische daad aan en verklaart het volgende:

- in deze moeilijke omstandigheden steunen wij het Tunesische broedervolk;

- veroordelen wij deze moord die de terreur voedt, het volk verdeelt en het revolutionaire proces van zijn doel afleidt;

- eisen wij dat de Tunesische overheid een transparant en onpartijdig onderzoek opstart om duidelijkheid te scheppen over de moorden op de militanten Mohammed Brahmi en Choukri Belaïd;

- in aanwezigheid van de imperialistische, militaire en integristische dreigingen die op de Tunesische revolutie wegen, roepen wij alle democratische krachten op één front te vormen om de verworvenheden van de revolutie te verdedigen en te bestendigen;

- verklaren wij ons volledig solidair met het Tunesische volk in zijn strijd voor waardigheid, vrijheid, sociale rechtvaardigheid en gelijkheid. Een strijd die wij delen en verder zetten om samen onze « Lente van de Volkeren » uit te bouwen.

Attac Vlaanderen ondersteunt alle eisen van Attac Marokko over de Tunesische revolutie.

Met dank aan Jan Blancke voor de vertaling.

« November 2017 »