Beginpagina    Actueel !    Campagnes    Petitie kom op tegen Pangasius
| thema: duurzame ontwikkeling , klimaat&milieu  |

Petitie kom op tegen Pangasius

> vzw Climaxi, Het Vrije Visserijblad en vzw ’t Uilekot - gepubliceerd op 8 december 2013

http://www.youtube.com/watch?v=tAVQ-2vg8zg (trailer) http://www.youtube.com/watch?v=uJfZuN-nxJ4 (trailer)

Op vier dagen tijd tekenden 400 mensen een petitie tegen pangasius: http://uilekot.org/node/1679 U ook?

Op vier dagen haalden we vierhonderd handtekeningen op. We willen dit initiatief nog sterk verbreden. Tot nu toe hebben we veel vissers, mensen uit de cultuur- en de milieubeweging, voedselteams Enkele bekende namen (op gevaar van onvolledigheid): Katrien De Vos (actrice), Filip Claeys (Restaurant De Jonkman Brugge), Joeri Huyb (Restaurant Vin Perdu Oud-Turnhout), Tom Vansteenkiste (Restaurant Belga Queen Gent), Laurentius Vanacker (componist), Jan Blommaert (prof Tilburg), Luc Mellaerts (Stichting Duurzame Visserij Ontwikkeling). Onder aanvoering van Ivan Victor, Rudy De Leeuw en Caroline Copers tekenden heel wat vakbondsmensen. Ook de eerste gemeenteraadsleden en (ex)politici worden zichtbaar met o.m. ex-minister van Visserij Vera Dua, ex-Vlaams volksvertegenwoordiger Jan Loones, Vlaams volksvertegenwoordiger Bart Caron en gemeenteraadsleden uit Menen, Leuven, Bredene, Zaventem.

De bijna volledige lijst kan je zien bij de opmerkingen onderaan de petitie op de site: http://uilekot.org/node/1679.

We willen evenwel een stuk verder gaan en minstens duizend handtekeningen halen. Daarom vind je in bijlage ook een petitieblad dat manueel kan ingevuld worden én een affiche die je kan verspreiden (op je facebook, website e.a.).

Als vormingsinstrument is er ook de film ’Fish & Run’ die we graag komen draaien in je gemeente, je vakbondsafdeling, visserijkring enz… Een voorproefje: http://www.youtube.com/watch?v=tAVQ-2vg8zg

Te bezoeken: Petitie