Beginpagina    Actueel !    Actie    Laat ons de European Business Summit omsingelen !
| thema: liberalisering  |

Laat ons de European Business Summit omsingelen !

Stop de multinationals die de Europese politiek dicteren

> Eric Goeman - gepubliceerd op 11 mei 2014

Neen aan het Transatlantisch Verdrag (TTIP) D 19-20 D19-20 verenigt landbouwers, burgers, arbeiders, werkzoekenden en werklozen, artiesten, vertegenwoordigers van vakbonden, NGO‘s, VZW’s, collectieven van militanten en activisten. Zij zijn tegen het soberheidsbeleid en het Transatlantisch verdrag (vrijhandel tussen EU en VS) dat de handelscommissaris Karel De Gucht steunt. 15 mei 2017: onze democratie is in gevaar!

Op 15 mei 2014 nodigen de grote bedrijven onze beleidsmakers (Karel de Gucht, Didier Reynders, Guy Verhofstadt, etc.) uit in het Egmont paleis voor de European Business Summit. De organisatoren kondigen hun doelen aan: de beleidsmakers enkele dagen voor de verkiezingen beïnvloeden. Centraal staat het TTIP. Terwijl hij elk democratisch debat uit de weg gaat en weigert de tegenstanders te ontmoeten, opent Karel De Gucht zijn oren voor de Big Business die hier een onmiskenbare kans ziet zijn invloed binnen de EU nog te vergroten. Wij gaan dit niet toelaten. Op 15 mei, vanaf 8 u s’ochtends beschermen wij onze democratie. Laat ons het Egmontpaleis omsingelen!

*Soberheid: beleid/politiek waardoor de werkers/lozen de crisis betalen terwijl de verantwoordelijken er zelf van profiteren. **TTIP: vrijhandelsakkoord tussen de EU en de VS die de markten nog verder openen, de werknemers met elkaar laat concurreren, de kleine (landbouw en andere) producenten onder druk zet, de sociale zekerheid nog verder laat afbrokkelen, de auteursrechten over beschermt, het Zuiden dwingt onrechtvaardige handelsakkoorden aan te gaan die hun onafhankelijkheid in gevaar brengt en privé-investeerders het recht geeft staten voor private rechtbanken te dagvaarden en zo de burgers te laten betalen en zo onze wettelijke bevoegdheden verzwakt.

Laat ons de European Business Summit omsingelen ! – 15/05/2014 at 8:00 am - 12:00 pm D19-20? D19-20 is een niet-partijgebonden samenwerkingsverband van burgers, landbouwers, verenigingen, vakbonden, werknemers, werklozen en actievoerders die de strijd hebben aangebonden tegen het doorgedreven Europese soberheidsbeleid (het TSCG, het zgn. Europese stabiliteitspact dat de bezuinigingsmaatregelen oplegt) en het in onderhandeling zijnde transatlantische vrijhandelsverdrag tussen de EU en de VS . Talrijke vertegenwoordigers en actieve leden van het Belgische middenveld gaven gehoor aan de oproep van Alliantie D19-20 en vormen vandaag een brede coalitie die de krachten bundelt tegen het ultraliberale offensief van de Europese Unie dat alle lagen van haar bevolking treft.

Te bezoeken: Video youtube

Facebook D19-20 Twitter D19-20 Contact Tel: 0479 43 21 11 (Luc Hollands) E-Mail: info@D19-20.be

site: www.d19-20.be

« April 2017 »