Beginpagina    Actueel !    Actie    Steun de aardappelbeklaagden in beroep
| thema: GGO’s  |

Steun de aardappelbeklaagden in beroep

> FLM - gepubliceerd op 25 mei 2014

Op dinsdag 3 juni staan 11 activisten terecht in beroep omwille van hun deelname aan de actiedag tegen genetisch gemanipuleerde aardappelen in Wetteren op 29 mei 2011. Samen met honderden andere activisten, ruilden ze er GGO-aardappelen voor biologische aardappelen.

dinsdag 3 juni 2014 om 8 uur Kouter (Gent)

In september 2013 veroordeelden de rechters van Dendermonde 11 deelnemers aan de actie voor ‘bendevorming’, ‘vernieling’, en ‘weerspannigheid’ met straffen tussen de 3 en 6 maanden voorwaardelijk, geldboetes en een schadevergoeding van 25.000 euro. De 11 gaan in beroep tegen deze absurde uitspraak : vrije mening is geen misdrijf ! GGOs zijn niet nodig om de wereld te voeden. Integendeel, ze vormen een bedreiging voor het recht op gezond voedsel ! Het huidige industrieële landbouwmodel laat zien dat het niet in staat is de wereld te voeden; het vervuilt ecosystemen via grootschalig gebruik van pesticiden en kunstmest en put de aarde uit. Dat terwijl volgens tal van experts een meer duurzame landbouw de groeiende wereldbevolking kan voeden. Een agro-ecologische landbouw is nodig voor voedselsoevereiniteit nu en in de toekomst. Aan iedereen die zich verzet tegen een verdere privatisering van het leven en een machtige greep op ons voedsel, die gelooft in een eerlijkere en duurzamere landbouw : Nodig je vrienden en familie uit, kom naar Gent en doe de SCHOFFEL KATA met ons!

Vanaf het Sint-Pietersstaton geraak je er makkelijk met tram 1 (richting Evergem, stop Korte Meer) Afspraak Brussel-Centraal : 7h, spoor 4 (trein richting Oostende) Afspraak Antwerpen-Centraal: 6h50, spoor 1 (trein richting Kortrijk)

Oefen de schoffel Kata : www.youtube.com/watch?v=52cI5YqEx34 www.youtube.com/watch?v=VFaaiJg0M3E www.youtube.com/watch?v=E3L-5Z25w9E

Meer info: https://www.facebook.com/events/1537575793135590/ www.fieldliberation.org field.liberation@gmail.com

We zijn allemaal patatiesten !

« April 2017 »