Beginpagina Kalender Een documentaire 25 jaar Eric Goeman en 25 jaar Gentse Feesten debatten
| auteurs: Democratie 2000  | | thema: gentse feesten  |

Een documentaire 25 jaar Eric Goeman en 25 jaar Gentse Feesten debatten

We zullen doorgaan Zonder dwarsliggers kunnen de treinen niet rijden

> Eric Goeman - gepubliceerd op 11 januari 2015
Datum van de activiteit :  op zaterdag 17 januari 2015 - 15:00 > 17:30
Plaats van de activiteit : Studioscoop Gent

In deze documentaire richten we de lens op de 25ste editie van deze debattenreeks en werpen we een terugblik op de geschiedenis van dit opmerkelijk Gents gebeuren. Samen met vzw Trefpunt organiseert Eric Goeman al 25 jaar onafgebroken lange en diepgaande debatten tijdens de Gentse Feesten. Ieder jaar maakt Eric Goeman maatschappelijk relevante thema’s tot onderwerp van discussie, debat en dialoog tussen panelleden met een academische en/of activistische achtergrond uit zowel Vlaanderen als Nederland.

Elke middag komen vele mensen uit Gent en omstreken luisteren en meedenken in de vorm van een duurloop: een stevige inleiding, de voorstelling van de panelleden, stellingen waarover de panelleden in debat treden, een cultureel intermezzo en al dan niet het formuleren van conclusies.

Eric Goeman probeert samen met heel wat vrijwilligers van Democratie 2000 en vzw Trefpunt stevig weerwerk te bieden aan de commerciële verkleutering die ons gezichtsveld en denken beperkt. Het is een uniek gebeuren in de Gentse en Vlaamse sociale geschiedenis. De 25ste editie van de debattenreeks greep de sociaalartistieke werking Victoria Deluxe aan om Eric Goeman en zijn vrijwilligers met deze documentaire in de bloemen te zetten.

De documentaire wordt vertoond op zaterdag 17 januari 2015 om 15h in cinema Studio Skoop – Sint-Annaplein 63 – 9000 Gent

Ingang = gratis Graag reserveren op: mailto:reservatie@victoriadeluxe.be (de plaatsen zijn beperkt)

De documentaire kan aangekocht worden op DVD (prijs 15 euro – graag bij je reservatie vermelden of je interesse hebt in de aankoop van een DVD)

Na de vertoning wordt in Concertzaal Trefpunt (zaal naast kaffee) vanaf 16h54 een receptie aangeboden door Vzw Trefpunt en Democratie 2000.

« Juli 2017 »