Beginpagina Kalender debat met Mark Blyth over De toekomst van geld

debat met Mark Blyth over De toekomst van geld

> 11.be - gepubliceerd op 27 oktober 2016
Datum van de activiteit :  op maandag 14 november 2016 - 19:00 > 21:30
Plaats van de activiteit : Bozar, Rotonde Bertouille Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel
Datum van de activiteit :  op maandag 14 november 2016 - 19:00 > 21:30

11.debat met Mark Blyth: De toekomst van geld De Schotse professor Mark Blyth die in de VS doceert, heeft een eigenzinnige mening over geld en economie. Het monetair systeem zoals we het nu kennen, wordt meestal beschouwd als een vaststaand feit waar weinig aan getornd kan worden. Maar is dat echt zo? Professor Blyth legt enkele alternatieven op tafel. Wat denken we bijvoorbeeld van ’helikoptergeld’, een term van zijn hand? En hoe kan geld ingezet worden als hefboom voor ontwikkeling?

Na de uiteenzetting van Mark Blyth geven we het woord aan twee boegbeelden in de wereld van het geld. Marcia De Wachter is als directeur-schatbewaarder van de Nationale Bank van België één van de gezichten van het huidige monetaire systeem. Etienne Verbist, directeur van Crowdsourcing Week Europe, is een fervente verdediger van nieuwe alternatieven zoals de bitcoin.

Tijdens het daaropvolgend debat gaat Jan-Frederik Abbeloos, journalist bij De Standaard, in gesprek met de drie gastsprekers. De toekomst van geld wordt de rode draad van deze avond.

Praktisch WAAR: Bozar - Ravensteinstraat 23 - 1000 Brussel WANNEER: maandag 14 november van 19u – 21u30 INSCHRIJVEN: via brussel.iticketsro.com/... of in de Bozar Ticketshop INKOM: 8 euro (2 euro korting mogelijk) MEER INFO: 11.be/debat, 02 536 11 17 of via debat@11.be VOERTAAL: Engels SIMULTAANVERTALING: naar Nederlands of Frans

Te bezoeken: 11.be

Maandag 14 november 19u - 21u30 Bozar, Rotonde Bertouille Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel

« April 2017 »