Beginpagina Kalender 24/07 - Lageloonlanden en de grenzen van de groeieconomie
| thema: arbeid , duurzame ontwikkeling , economie , europa , gats , globalisering , internationale handel , internationale instellingen , liberalisering , neo-liberalisme , transnationalen , vakbonden  |

24/07 - Lageloonlanden en de grenzen van de groeieconomie

Gent

> Vzw Trefpunt en Democratie 2000 - gepubliceerd op 24 juli 2005

Fr. Laurentinstituut,
Onderstraat 10, Gent

14.00 uur tot 18.00 uur

In de reeks politieke debatten
Zonder dwarsliggers kunnen de treinen niet rijden!

Vandaag 2 thema’s:

1. Verhuist al onze industrie naar de lageloonlanden? Welke jobs voor Europa? Van werknemersmacht naar aandeelhouderskapitalisme? Worden wij rijke landen met grote sociale ongelijkheid?
  2. Wat zijn de grenzen van de groei-economie? Is duurzame ontwikkeling een race zonder eindstreep?

Panel:
Leida Rijnhout (VODO), Karel De Gucht (Minister van Buitenlandse Zaken), Glenn Rayp (prof. economie UGent), Dries Lesage (politicoloog UGent), Arjo Klamer (hoogleraar culturele economie aan de Faculteit der Historische en Kunstwetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.), Piet Saey (Hoofddocent Ugent, Vakgroep Geografie), Els Van Weert (staatssecretaris voor duurzame ontwikkeling en sociale economie).

Moderator: Eric Goeman

Spip-redacteur:   patrick c